Daglig samtale/bøn

Daglig samtale/bøn med den gode Gud og hans søn, min frelser!

 

Min kæreste gode Gud, du som er den eneste sande Gud at bede til, du som forstår alles sprog, også mit – du som hører alles bønner, også mine, ja gode gud, du som skabte både himmelen, jorden, menneskene, dyrene og planterne, stjernerne og planeterne, ja du som skabte alt ud fra mørket fra begyndelsen af. Og nu da der atter er gået en dag i mit jordiske liv, så beder jeg dig om at hører mine bønner endnu en aften, som du gør det hver eneste aften - tak og lov for det.

Gode Gud, det har været endnu en god dag, ikke mindst fordi du igen i dag har stået ved min side, fyldt mig med din omsorg og kærlighed og givet mig de evner og kræfter som jeg har skulle bruge til dagens gøremål – ting som jeg ikke kan undvære en eneste dag i mit liv,så derfor siger jeg dig tak og lov at du vil gøre dette hver eneste dag, også i morgen, tak min gode Gud.

Tak Gode Gud - at du hver dag hjælper og lærer mig at bringe næstekærligheden videre til mine medmennesker. Tak at du hver dag hjælper mig og lærer mig at samtale og konversere med mine medmenneske om det jeg ved noget om,og det gør du, tak. Jeg beder dig dog også denne aften om at hjælpe mig gamle mand med at kunne huske – huske hvad jeg har læst, lært, hørt og fået fortalt, og som alt sammen er sandt. Det bliver ikke lettere med alderen.

Så ligger jeg mit gamle legeme frem for dig i forbøn: Du kender til mine skavanker! Dårlig hørelse,vigende syn, smerter i nakken, lidt hypertrofi og end imellem lidt kramper i fødderne. Derfor beder jeg dig også denne aften om at lægge dine lægende hænder på disse syge og dårlige ting, så jeg igen kan blive rask og frisk og kunne arbejde alt det jeg gerne vil, men – jeg siger dig tak fordi jeg kan arbejde det jeg kan hver dag. Så beder jeg dig stå ved min side igen i morgen, så ved jeg det bliver endnu en god dag, tak min gode Gud.

 

Så vil jeg bede til din søn, min frelser Jesus Kristus!

 

Kære Jesus Kristus, du min frelser og forløser, hør du nu også mine bønner som din far lige har gjort, og som du også gør hver eneste aften, tak og lov for det kære Jesus.

Du forstår også mit sprog, derfor vil jeg også denne aften bede dig! Vil du tilgive mig mine synder i dag, både dem i ord, tanker og gerning, tak Jesus. Og tak fordi jeg kan lægge tunge byrder over til dig, når jeg møder udfordringer jeg ikke selv kan rode mig ud af, fordi du hører og bønhører, og svigter aldrig den der tror og beder til dig, og angre af et ærligt hjerte.

Vil du så fylde mig med din Helligånds kraft og styrke og en stærk og klippefast tro på, at du igen i morgen er vejen livet og sandheden for mig.

Og vil du også i morgen holde mig i hånden, for da ved jeg at jeg igen skal kæmpe med djævelen og hans åndsmagter og den dæmon som hver eneste dag gør hvad han kan for at få mig til at sige, tænke og gøre de forkerte ting, og ikke mindst for at få mig til at miste troen på dig. Men - der gør djævelen vært uden regning – fordi han er ondskab - men du er kærlighed, og din kærlighed vil altid vinde over ondskaben, og da din kærlighed også bor i mit bryst, er det mig der takker dig af hjertet, at du til stadighed elsker mig store synder så højt, at du hver eneste dag holder djævelen stangen, så han ikke kan rive mig svage karakter ud over afgrunden, og vil vedblive at gøre det, ellers ville jeg svage karakter være fortabt, mange tak Jesus.

Vil du så hjælpe mig til et liv i morgen, til din ære og også mennesker, dyr og natur til gavn og glæde, tak Jesus.

Så siger jeg dig tak fordi du har passet godt på vores bil det forgangne døgn og siddet ved min side, og vil du også passe godt på den det kommende døgn, og vil du også der sidde ved min side når jeg skal ud at køre, så føler jeg gamle mand mig nemlig tryg i trafikken,tak Jesus. Vil du også i det kommende døgn passe godt på vores hus og indbo, og vil du til stadighed holde tyveknægtene langt borte fra vores matrikel, det gør både min kone og mig så trygge,tak. Og vil du så passe godt på os begge to i nat, må vi begge to få en rigtig god nats søvn uden smerter, og vågne i morgen tidlig friske og udhvilede, og vil du også give os begge to de evner og kræfter vi skal bruge til dagens gøremål.

Så vil jeg lægge vore børn, svigerbørn og børnebørn frem for dig i bøn. Vil du velsigne dem hver især - at de må hjælpe og ære og være til velsignelse for hverandre. Og vil du beskytte og skærme dem hver især, mod alt ondt, og vil du hjælpe dem hver især, til ikke at gøre nogen noget ondt, hverken mennesker, dyr eller natur. Tak Jesus.

Så lægger jeg alle dem frem for dig i forbøn, som jeg beder for hver dag. Vil du lægge dine varme hænder på alles skulder, så de må mærke at der bliver bedt for deres sjæls frelse. Og vil du også lægge dine varme hænder på ~~~~ skulder så hun kan mærke at du er hos hende, nu da hun har mistet sin mand og vil du tage godt imod ham i dit rige Jesus. Vil du til stadighed trøste hende, hendes børn og børnebørn.

Så lægger jeg min elskelige ~~~~ frem for dig i forbøn sammen med hendes dejlige mand. To vidunderlige mennesker som jeg holder meget af. Desværre har han fået en svær og indvaliderende sygdom, som kun bliver være og værre, men – hvad intet menneskene kan helbrede, det kan du Jesus, derfor er han forventningsfuld fordi jeg beder for ham til dig. Kære Jesus, vil du også denne aften lægge dine lægende hænder på hans sygdom, så den fuldstændig forsvinder og han aldrig mærker noget til den mere. Tak Jesus fordi du hører og bønhører.

Jeg siger dig tak Jesus fordi du også denne aften har hørt mine bønner. Tak fordi du er så god ved dine menneskebørn, men alt sammen ske din vilje og ære være dit navn – amen amen. Ja det er så sandt

 

Fritz Hansen

 

| Svar

Nyeste kommentarer

17.04 | 13:27

Hej, jeg hedder "Warren Chandler" Jeg er fra Tyskland. Mit liv er blevet fyldt med smerter og bitterhed, da intet ser ud til at fungere for mig, og hver gang noget godt er ved at komme min vej, er der altid en eller to forhindringer, og alle, jeg havde be

01.07 | 09:46

Glæder mig, at du kan lide Dostojevskij. Hans "Idioten" er en af mine absolutte yndlingsromaner.

01.07 | 09:39

22-12-2012 -noget er der sikkert, der kan hjælpe -. Hvorfor er den tekst bare en tekst - når den er et digt under vejs? Dér er inspirationen - ikke fra andre!